söndag, september 07, 2008

Minnen på tape

Tänk så många hångel som ryms i ett kassettband. Så många tårar, skratt och pepp. Eftersom mammas bil endast har en bandradio (eller vad det nu heter), så blir det att jag rotar fram mina gamla goa blandband och skrålar till Savage Garden, Five och lite Iron Maiden (faktiskt!). Det är sjukt många låtar som jag kopplar till saker, saker som jag inte annars minns än när jag hör dem spelas. Crash and Burn, Hallowed be thy name, If Ya Gettin' down (det var ju ingen som kunde missförstå att det sista var Five.). Mycket kärlek, många hångel med repeat på cd:n. Åh, jag älskar höstlukt och minnas svunna tonårstider. Sexan, PDOL 2003, Gothia, Blue Babes (ha!), heartache. Å, ja. Livet är så bra ibland. Speciellt när man får digga lite I knew I loved you before I met you, hur klyschig är inte den låten? Ha!

Inga kommentarer: