tisdag, oktober 26, 2010

jag räknar inte ned

asså jag har tänkt på det där med att längta till saker. det är ju så irriterande. ju mer man längtar desto saktare går tiden till det du längtar efter. som det där med att tiden går fortare när man har roligt. för det gör den ju, jag menar, när du har roligt tänker du ju inte på att tiden går. då vill man ju såklart att tiden ska gå saaaaaakta. är det därför jag alltid minns när jag har haft tråkigt och ramlat över den där kanten och landat i pite och funderat på livet och druckit för mycket kaffe?

jag brukar försöka lura tiden, och mig själv. typ "nä, asså it längtar jag så myche. he gör jag it. jag bara går här och lalalala, minding my own business och längtar it". tänker som att tiden ska gå fortare när jag tror att jag inte längtar. eller ja, låtsas då, och fejkar det för Tiden.

I am done with you
I'm sailing my own
my own sweet way
around the world

(The Whitest Boy Alive - Done With You)

Inga kommentarer: