tisdag, augusti 23, 2011

ernst-tider

nu är jag i pite igen, och vad gör jag här då? jag samlar ihop saker, kan jag lugnt säga. vi slipar och grundmålar och syr och skrapar bort färg och står i färgbutiken och ser ut som frågetecken. vi åker runt som busar och plockar upp saker hemma hos folk som vi hittat på blocket (deras möbler, inte själva folket).
en annan sak, umelägenheten ba "hej jag är fett stor! över all förväntan!" och jag utbrast typ halleluja, fast jag aldrig säger det, när jag såg klädkammaren/förrådet. detta betyder att mina gummistövlar/mössor/jackor-i-alla-former och svärdans cyklar/skidor/haglöfsöverflöd inte kommer slåss på en alltför liten bostadsyta. det känns oh så fint. ännu finare känns det att vi ännu inte köpt en enda möbel som inte har haft en ägare innan.

btw, när man kollar på möbler på tradera så är fan allting shabby chict. söker folk efter det?

Inga kommentarer: