måndag, augusti 15, 2011

vad svarar man på det? jippie?

asså.
jag vet ju att jag är ihop med en cykelnörd.
han som hade starka linjer från cykelbyxorna efter en träningsresa på mallorca.
och jag kände mig typ stolt och duktig när jag tvingades titta lite på touren i sommar. när jag stod i baren och folk som köpte öl prompt skulle sitta i baren och se på männen med utfläkta håriga bröst och feta vader och han där kommentatorn som blir löjligt exalterad när någon "hänger av/ställer av" (de där termerna har jag snappat upp. hur väl jag använder de vet ingen.) någon annan.
(btw, finns det ingen tour för kvinnor? eller finns det inga kvinnliga cyklister?)

när vi hade kommit tillbaks till östersund hade han då fått sina nya däck/hjul. karbon, eller vad det nu var.
då kan man ju bara tycka att han är ganska söt när han utbrister: "ikväll ska vi limma däck älskling!"

Inga kommentarer: