tisdag, februari 14, 2012

hej på alla hjärtans dag!

juni 2010
 Nä, det här med alla hjärtans dag har nog folk missförstått. Det handlar ju inte om par! Det handlar ju om ALLA hjärtans dag! Det där som klappar inne i dig, du vet! För dig, eller din hund eller din syster/bror/plastfarsa/gubben som du alltid sitter med på bussen/Spice Girls. Att mormor skickar vykort med hjärtan och mamman skickar chokladhjärtan och pengar att köpa tulpaner åt mig själv för att det var för svårt att skicka med posten.

Och nej, jag tycker inte mindre om dig andra dagar, jag tycker om dig minst lika mycket varje dag. Jag gillar historien om oss. Att vi träffades i Piteå av alla ställen. Hur det skulle ta nästan åtta månader innan vi faktiskt hånglade, hur mycket skit vi (speciellt jag) fått ta. Att vi hade miljoners mil mellan oss, alla tågresor, Skype-frukost/Communitytittningar, att din mamma tyckte synd om oss för att vi alltid var tvungna att säga hejdå.

Att trots en riktigt jobbig start på grund av tusen saker lyckades hålla hårt i varandra. Att vi nu bor i exakt samma lägenhet, där du tjatar på mig på morgonen och jag håller dig vaken på nätterna. Där du lagar min morgongröt och har praktik hos mig på natten. Där dina fitt(skid)stavar, 157 t-shirtar och 1 miljard ryggsäckar kan samsas med mina 506 klänningar och 700 filmer/TV-serier och 7 par stövlar.
Nä, jag skriver it för att det är alla hjärtans dag. Jag skriver för att det nu är ungefär nästan exakt ett år sedan allting skulle ta fart på allvar.

Det kan du ha.

Inga kommentarer: