tisdag, februari 07, 2012

du följer med mig

Gillar att Facebook har total koll på vart jag brukar/brukade hänga. Om jag längtar tillbaka till Östersund? Ja, visst. Fast inte nu som om jag bott där och trånar efter ett liv i fjällen och livskvalla, som de brukar blabba om när de ska göra reklam för sig själva. Det är jävligt bra reklam, inget ont om det.

Hursom, jag ska ju faktiskt tillbaks dit! I och med praktiken och allt. Känns fint det!

Är tillbaks hemma i Umeå, göttar mig i läggan och han som jag bor med. Klappar på handleder som låter som halloumi och försöker muntra upp i allt eländes skador.
Känner ända in i min bittra misantropsjäl och cyniska sinne att det är här jag hör hemma, i snön, i kylan. Södra Sverige är all fine att hälsa på i, men att bo, det gör jag fan här uppe. (GAH! TA I TRÄ!)

Och på fredag missar ni väl inte schysstaste filmquizet i norra Sverige på Folkets Hus? 50 spänn för film och quiz i TC! Skrapa ihop alla vännerna och plugga på imdb!
19 börjar det, och denna visar vi:



Var där eller var en fyrcunt!


Inga kommentarer: