söndag, augusti 12, 2012

7 dagar

Till min "semester". Helt obetald, men välförtjänt kan jag tycka. Det här med semester för mig, och ledigheter. Jag har en urusel förmåga att aldrig kunna hålla mig från att åka bort så fort jag är ledig. Vill alltid hälsa på allt och alla och resa bort, bort, bort. Så den semester jag planerat med att sitta på våra balkonger i Ume, och inreda balkongen, läsa massor med böcker och dricka te och inte röra mig ur fläcken, den börjar bli mer och mer hotad. Sitter och kollar på biljetter, tåg och flyg. Strand eller stad? Vän eller ensam?

Men för i helvete! Du har inte bott hemma på 4 månader! Skärpning! Så nu är det jag som tar tag i mig själv med hårdhandsken och ba "FETNEJ". Inget tåg, inget flyg, knappt buss är godkänd. Bara vara hemma.


2 kommentarer:

soffe sa...

Kom till Uppsala!

alexandra lundgren sa...

Kom DU till UME!!!