onsdag, augusti 22, 2012

semester, dag 3

Idag har jag vaknat i min egen säng, jag har byggt ihop 2 solstolar, två trådbackar, en bänk och två gånger försökte jag bygga ihop ett skrivbord men det blev fel så jag sket i det så det står fortfarande fel-ihopbyggt i klädkammaren. Imorgon, kanske, ska jag ta tag i det där. Byggde ihop en av solstolarna i trä och skulle precis sätta mig i den för att äta frulle i solen och öppna post. Så kommer en jävla grävmaskin och brummar runt på innergården tills jag ger upp och klär på mig.

Jag vaknade så sjukt tidigt. Jag var så sjukt pigg. Var jag kanske utvilad pga sovit i min egen säng? Ingen vet. Jag vet dock att jag tog bussen till stan och tänkte ge mig ned till båten för att bara checka läget, se om min cykel stod kvar där jag lämnat den, den 9 juni. Och till min fetaste förvåning ever, så stod den där. Utan en enda skråma, förutom att låset var liksom ihopklämt. Själva kolven var bara... borta. Bände lite, frågade personalen på båten om de hade bultsax, de sa nej men följde ändå ut för att kika. En av dem (båda män, såklart, pinsamt nog) bände lite och låset ba gick sönder i hans händer. Jag skämdes lite för att jag inte tagit i mer.

Men! Glad i hågen gjorde jag både stan och ersboda och det andra på andra sidan av ersboda. Och hittade massor på loppis och rea. Även cykelkorg, som inte passar pga cykellysehållare. Men whatever. Nu ska jag slappna av på balkongen.


Inga kommentarer: