fredag, juli 11, 2008

Var är sommaren?

Steg upp halv sju idag (totala miraklet) och for för att jobba första passet på Dragway. Pust. Från att göra mackor så fick jag göra mackor. Ta-daa! De var helt lyriska och kryddade som ena kockar. "Visst ska du vara här hela helgen!?". Nej, inte ens om jag fick betalt. Eller okej, om jag fick 1 miljon för att vara där hela helgen, så ja. Nu är jag så trött att jag knappt kunde hålla ögona öppna på vägen hem. Tur att solen lyste i mina ögon, annars vet man aldrig om man hamnat på fel sida av vägen.
Hämtade mina 85-kronors möbler (bokhylla + FIN fåtölj) på Reprisen och försöker nu installera dem på ett sätt så att min mami inte blir galen på mig sen när hon kommer hem. Hon lär yppa de klassiska orden "Ska du ha det såhär?". Hoppas inte. För det blir jobbigt. Om man kanske har mycket möbler så är man mindre ensam. Det har jag hört någon säga. Det kanske var jag. Nu.

Det regnar igen, och jag önskar att jag skulle få använda min fina klänning istället för långärmat. Tråkigt när det ska vara såhär. April-väder i juli. Som en annan växthuseffekt. Jaja. Så vart det när vi inte återvann (vinna, vann, vann?), och kastade saker i naturen och tog plats som vi inte hade och kylskåp som läcker och bilar som körs (jag är bland de värsta, för nu måste jag ju köra in till stan, funderar på att gå in imorgon. Det skulle vara the miracle heard around the world.).

Hyrde Tillsammans är man mindre ensam, The Darjeeling Limited och en till film som jag inte minns namnet på. Ska försöka plöja igenom dem i helgen, om jag inte somnar i soffan. Skönt. Åh, så skönt. Kanske risgrynsgröt till middag nu.
Ha en förträfflig helg!

Inga kommentarer: