fredag, december 19, 2008

Tonårssömn

Jag har samlat bevis på att jag fortfarande är 16, inte gammel-21:

1. Jag somnar till teven, ungefär mellan 2 och 4 på natten/morgonen.
2. Jag vaknar halv tolv efter en sådan natt. Eller, i ärlighetens namn, jag vaknar aldrig av väckarklockan, då jag stänger av den, om jag inte verkligen behöver stiga upp, till jobbet.
3. Busschaffisar tror oftast att jag är skolungdom. Jag klagar inte. 15 spänn är bättre än 30.
4. En gubbe trodde att jag var lillasyster till min lillasyster. Hon är fyra år yngre än mig.
5. Fast det kan ha att göra med bevis nr 5: Jag är mycket mer omogen än min syrra. Jag flamsar och skrattar högt och leker.
6. Jag bor hemma, och äter mammas hemlagade käk.
7. Jag kan sitta vid datorn och alternera mellan bloggar och facebook i 6 timmar.

Känns som att jag i helgen kan förstöra dessa bevis då jag ska bo i lägenhet, jobba, inte ha någon dator alls eller TV i sovrummet och gå ut på åldersgräns 20. Good luck with that.

1 kommentar:

Unknown sa...

Momento Mori - Remember your death
Så lev livet ta en dag i sänder.

Igår kan du inte ändra på så varför älta det.

Idag kan du göra allt eller inget.

Imorgon har inte kommit än så varför gruva sig.

Visdom från en gammal vän.