söndag, april 19, 2009

Kultiration!

Har två nyheter idag:
Ett: Jag har ett stort sår på min ända. Ett (förmodligen) loppbett som förvandlats till ett fruktansvärt infekterat sår. Ett sår som är garanterat en-två centimeter i diameter och just nu ser ut som en stor krater med små gångar i (efter borttagning av varklumparna). Varning för känsliga läsare kanske jag skulle ha sagt innan, men jag säger det nu istället, för att jävlas.
Jag har alltså svårt att sitta, men nu kan jag i alla fall leva lite mer normalt. Tidigare i veckan var det problem med att stå, gå och ligga (förutom på mage). Jag fick då ta mitt mod till fånga och gå till doktorn för att kolla upp mitt feta sår. Fick penicillinkur 10 dagar och det skulle inte bli något "busliv för mig i helgen", som herr doktor sade. Det blev istället en helvetes massa Grey's hos systeryster och Good-bye Lenin med Lisa och Peter. (Skitbra film, tyckte jag i alla fall!)

Två: Ett av Claras favoritband som jag aldrig hört talas om innan jag träffade henne, Kultiration, kommer till Piteå idag och ska spela klockan tre på Krokodil. Så jag måste ju gå dit och titta på dem! Kan inte ignorera detta tecken.
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: