måndag, april 20, 2009

Simon Says

Egentligen är det ganska härligt med Sverige, på något sjukt sätt. Visst, det är kallt, folk är ganska ohippies och inrutade men jag är ju svensk. Jag älskar svensk mat, speciellt frukosten. Jag tycker om att det är rent och att folk slänger skräp i papperskorgar och att ingen stirrar på en när man går nedför gatan.
Jag längtar dock tillbaks ganska mycket, önskar att jag kunde pendla mellan. På veckorna har man något ballt jobb i Sverige och på fredagseftermiddagen sätter man sig på en buss till Goa (det går ju självklart fort) och på måndagmorgon åker man tillbaks till Sverige. Tänk vilken lyxliv man skulle kunna unna sig själv. Det skulle göra själen gott såväl som sinnet.

Jo! Kultiration, klockrena. Plus att jag fick höra ett nytt band (för mig), Glesbygd'n. Reggae/ska (jag kan inte skilja på de tu) på norrländska! Från Arvidsjaur. Äkta bondschka. Fruktansvärt skön söndagseftermiddag i goda vänners lag. Även om jag kanske pratade lite för vitt och brett om mitt skottsår.

Om man nu ska vara töntig och blogga så får man väl lägga in bilder också, eller vad sägs om dessa färgklickar i vardagen:



Inga kommentarer: