tisdag, augusti 17, 2010

tippi hedren at breakfast

i sann växjöanda somnade jag (slocknade, är mer ordet) till tv:n. fan vad jag har saknat att göra det. i min sjukt stora säng, med två feta täcken och fyra kuddar. på diagonalen.
steg upp klockan nio och pallrade mig in till stan med endast ett glas biola i magen. jag köpte 5 stora kartonger som var otympliga att bära, så jag var afrikansk kvinna mitt i växjö stad.

kom sedan på att jag skulle fika frukost kanske, så slapp jag handla direkt. jo, sagt och gjort. gillar ju askelyckans fina uteservering, men som vanligt är man med i hitchcocks fåglarna och får sitta och försvara maten från hungriga skator/kråkor/korpar eller vad det nu är för vicious svarta fåglar som hänger på askelyckan.

nu har jag packat. väggarna blir bara vitare och vitare och golvet fullare med lådor. lådor med mitt liv i. återigen.


1 kommentar:

Anonym sa...

längtar längtar tills du kommer till pite!!