tisdag, november 18, 2008

Curriculum Vitae

Kanske det bara är att köra? Utan att försöka tänka sönder vareviga beslut. Det lär ändå inte hjälpa. En vän till mig brukar säga att om vi inte hade så mycket att välja på så skulle vi vara nöjda. Tänk på reklamen, "... man hade bara två kanaler att välja mellan". Undrar hur jag hade mått.
När vi har valt dillchips och går till kassan så börjar vi tveka. Fan, skulle vara gott med vanliga lättsaltade också. Och sedan står vi i 20 minuter till och funderar på chips. Som vi ändå kommer bli feta av. Oj, bitterness. Jag menar mer att, visst, vi ska ta stora beslut som ska forma livet, förändra livet. Shake you to the core. Men, hur man än väljer så är man på ett hörn missnöjd. Med någonting. Bara något litet!
man får nog flera chanser att välja. Göra livsavgörande val. Inte bara en gång. Så, kanske det bara är att göra? Inte tänka att allting är så fruktansvärt avgörande. Speciellt jag, jag är ju inte så gammal än.

Inga kommentarer: