söndag, september 25, 2011

en liten söndagslista


Fyra jobb du har haft: 
1. Ledare för fotbollsskolan i good old Svensbyn. Puh, det var en trött tid i mitt liv.
2. Stekte hamburgare på Frasses en sommar! Det var en varm sommar.
3. Jobbade typ 2 år på Pites finaste mackställe: Subland. Säga vad man vill, jag lärde mig fan saker. Om både mig själv och annat.
4. Två sommarsäsonger i Norge som servitris och bartender. Cash is king, speciellt när det kommer i form av dricks rakt ned i min ficka...

Fyra filmer du kan se om och om igen:
1. Ratatouille! Den har jag sett tusen miljoner gånger. Hur bra är inte den?!
2. Amelie från Montmartre. Eh ja.
3. Stranger than Fiction. Man måste ju bara älska Maggie Gyllenhaal.
4. Run fatboy run. Brittisk humor, kan vara sämst i världen. Kan vara, och är oftast, bäst i världen.

Fyra städer du bott i:
1. Piteå
2. Växjö
3. Göteborg
4. Umeå

Fyra program du gärna ser på TV:
1. Vem vet mest? Jag älskar frågesporter!
2. Dom kallar oss artister.
3. Panama.
4. Landet brunsås. What can I say? Jag älskar Public Service!

Fyra städer du besökt på semester:
1. Calcutta. Kan vara en av de underbaraste men sjukaste och sorgligaste och vackraste städerna i världen.
2. Venedig. Jag är en sucker för Italien.
3. Berlin.
4. Paris. Såklart, helt underbart.

Fyra internetsidor du besöker dagligen:
1. Facebook
2. Hotmail.
3. Ett antal bloggar.
4. Tradera.

Fyra exempel på mat du gillar skarpt:
1. Köttfärssås. Jag älskar verkligen köttfärssås.
2. Avokado. Går ju typ att ha till allt, och äta helt ensamt.
3. Scones. Med marmelad eller sylt. Mmmmm...
4. Bacon.

Fyra saker i din lägenhet:
1. Ett finfint bord som Svärd verkligen gått in för att fixa.
2. Mormors bokhylla.
3. En cykel. På väggen.
4. En tjock-TV. Som visar cykel...

Fyra saker du har på dig nu:
1. Min randiga tröja som jag fyndat på second hand i Malaysia, med knappar på axlarna.
2. Mycket varma fleecebyxor.
3. Mina bästa varmsockar. Med halkskydd.
4. En rosa hårklämma med en anka på.

Fyra ställen du hellre skulle vara på just nu:
1. Badandes i ett varmt hav. Om det hade varit i Indien hade det inte suttit fel.
2. I Helsingborg och klappat min lillasyster lite på kinden och flätat hennes hår (förmodligen ofrivilligt från hennes håll).
3. I min hall, precis färdig med en springtur. Så jag hade kunnat känna mig hurtig och duktig. Får bli dagens uppgift.
4. På Myrorna på Ersboda. Det är synd att de inte har öppet på söndagar. Där kan man ju gå i evigheter och filosofera och fynda och titta på roliga saker.

(som jag självklart har snott. av denna finfina blogg.)

Inga kommentarer: