tisdag, september 13, 2011

saker som irriterar mig #7

flyttfåglarna.

jo, jag vet, jag är en själv. men jag har heller aldrig förnekat svensbyn eller piteå. jag har aldrig ändrat eller fejkat min dialekt för att passa in. det här är min blogg och jag får irritera mig på vad jag vill. det jag blir irriterad på är när man låtsas att man är från ett ställe man inte kommer ifrån. typ, hej jag är från pite men jag flyttade till stockholm för typ 3 veckor sen och nu pratar jag bara som lidingöarna och jag har "från stockholm" som ursprung på min facebookprofil.
seriöst?
jag minns när jag var i indien och pratade med en kvinna med tysk dialekt på engelskan. jag frågade vart hon kom ifrån, hon svarade "I'm from here". och jag ba jaha. fast vart kommer du ursprungligen ifrån? "I'm from this world.".
ungefär lika irriterande. 


Inga kommentarer: