måndag, oktober 17, 2011

dagens tips!

åh, jag har sett en förbannat rolig film! den där Bridesmaids, som handlar om Annie, och hennes bästa vän Lillian - som helt plötsligt förlovar sig med sin karl. Annie blir utnämnd första brudtärna och ska ta hand om allting egentligen, vilket inte kommer i rättan tid då hennes kille precis gjort slut eftersom hennes firma gått i konkurs och hon bor med två underliga brittiska syskon. i samma takt som lillians liv går spikrakt uppåt faller annie längre och längre ned i ett svart hål. hon ligger med en kille som är en komplett idiot och nobbar den urgullige polisen rhodes.

jag hade verkligen inte tänkt se den, men alltså, chris o'dowd (The Boat That Rocked) och kristen wiig (Paul) är ju bara förjävla roliga! först tänkte jag bläääää, chickflick! shit vad fel jag hade. det visade sig vara en sjukt rolig komedi som råkar ha kvinnliga perspektiv och ett bröllop i fokus. jag skrattade så jag grät. mer, mer, mer av chris o'dowd och kristen wiig! se!

2 kommentarer:

Anja sa...

Då måste du ju se IT Crowd! Chris o'dowd<3
http://www.youtube.com/watch?v=UC4vz6IbdtY&feature=related

alexandra lundgren sa...

Tack för tipset Anja! Det ska jag ta tag i. :)