lördag, oktober 15, 2011

morgonstund har fan i mun

jag är så jävla irriterad. jag är så less! jag är så less på att vara tjej, kvinna, flicka. helt ärligt! jag är så sjukt trött på allt som kommer med det. alla humörsvängningar, all pms, allt blod överhuvudtaget (är det inte männens tur snart?). jag är arg för att det enda jag kan göra mot pms eller mensvärk eller mens MENS MENS är att äta hormoner, eller piller, eller andra piller, att jag ska behöva stoppa i mig piller så jag ska kunna vara som folk. jag hatar att jag måste lägga pengar på tamponger eller bindor. jag hatar att det inte finns p-piller för män. varför i hela helvete finns det inte det?

jag är arg och less på att vara rädd när jag cyklar hem när det är mörkt, och för att inte tala om att hem när det är mörkt. jag är less på att hålla käft, jag är less på att vara mindre risktagande, den som tänker med hjärtat istället för hjärnan, jag är less på alla "skämt" om kvinnor vs. män. jag är less på diskussioner om varför det heter damfotbolls-vm, men fotbolls-vm när det är (herr)fotboll. jag är så sjukt trött på all jävla icke jämställdhet, alla könsideal, hur man ska vara som tjej, hur man ska vara som kille, hur man uppfostrar sina barn in i upfuckade könsroller. jag är less på "tjej-maran", "tjejvasan". jag är less på att kvinnligt är mindre värt, att det är starkt att vara manlig, att män inte får vara kvinnliga.

jag är så jävla arg, just idag. idag är en fett dålig kvinnodag.

jag hatar att läsa saker som gör mig förbannad, och känna mig uppgiven, för det finns inget jag kan göra. det enda jag kan göra är att sprida mina åsikter omkring mig. rätta de med cepedålig inställning till flickor och pojkars krav på att vara flickiga, eller pojkiga. jag är less på att folk inte kan bete sig.

men vems fel är det då? vem fan får jag slå på käften? för nu vill jag slå någon på käften. 

Inga kommentarer: