lördag, oktober 25, 2008

Happiness is a warm gun

Det är lördagkväll och klockan är ungefär halv nio. Jag har duschat och bytt om. "Lördagsfin", som en unge på jobbet sa för någon vecka sedan. Mitt lördagssällskap är en HP. Lördags-wikipedia om Paul McCartney, sedan hans förra fru Linda, och sen Stella McCartney, deras gemensamma dotter, som är vegetarian och gift och har två barn. Lördagsmusik kommer från Across the Universe, Hey Jude. Och jag har lördagströtthet i huvudet. Vill bara sova, men känner att det är bortkastad duschning och påklädning för att bara slänga sig i väggen, ehm, jag menar sängen, och se lördags-OC. Fast det lockar värre än ni kan tro. Lördag är ju bara en dag i veckan, spelar roll att det är en festdag eller en helgdag. Det är bara en dag och en kväll av tusentals dagar och kvällar. Fast den heter lör. Lör, dör, kör, mör, bör, stör, gör, för, fräschördag.

(Varför bryr jag mig så fruktansvärt mycket? Jag borde skita i kommentarer, jag borde veta vem jag är och vad jag kan. Ändå gör det fortfarande ont. Och jag blir förbannad. Som man bäddar får man ligga, ändå kan vissa bara komma undan. Svepa förbi på en räkmacka och leva happily ever after. Om du inte kan säga något snällt, säg inget alls.)

Inga kommentarer: