tisdag, augusti 25, 2009

Bad Things

Helgen var härligast, vi levde som luffare och jag njöt i fulla drag. Sex On Fire kommer aldrig få ett svar och jag ska göra en lista på meningar-man-inte-hör-varje-dag. Klockrenast var dock bara att vara på vägen med Kickan i full-lastad bil.

Här i Växjö har jag hunnit få min 25kvm-lägenhet som är liten men fräsch och vit. Det är mycket som är lite av en lyx här kan jag säga:

  • Jag har fullstor och ny frys och kyl
  • Har fransk balkong, och trots det alla säger, även om man inte kan sitta ute på den, så är det LYX!
  • Man kommer inte in in tvättstugan på någon annan tid än då man har bokat, och man måste använda en liten magnetpryl som man lägger mot
  • Man kan boka tvätt-tider på internet!
  • Jag får tvättmedel gratis, eftersom det doseras inne i tvättmaskinen, OCH det är för allergiker och det är tydligen miljömedvetet tvättmedel
  • Alla lampor i korridor och tvättstuga är automatiska och slås på när någon kommer, och av inte så långt efter, allt för att spara på energi!
  • Internet, el och vatten ingår i min (okej, det är en svindyr) hyra

Så förutom att alla ser hyffsat stekiga ut här i mitt high class-område, så trivs jag hittills. Åkte tillochmed till Älmhult idag på IKEA, och fick knyta fast min cepestora IKEA-påse på pakethållaren. Det måste ha varit en syn! Men jag fick ju med mig det hem så, jag är nöjd. Nu väntar lite True Blood och Pushing Daisies, och sen är det inskrivning imorgon 10.15, önska mig lycka till!

Inga kommentarer: