lördag, april 02, 2011

arsenik, here I come...?

för de som inte hänger med i vad jag gör just nu, vilket ju verkar vara flertalet människor. eller som david brukar säga: 'det är ju vinprovning, sjuksköterska och bibliotekarie. nej? men det är något med bibliotekarie i alla fall.' jag läser litteraturvetenskap för tillfället. varför? ingen aning.

jag tvingas i alla fall läsa en massa fin litteratur, som till exempel madame bovary. och det var läskigt hur lik jag har insett att jag är henne. för er som inte vet vad hon led av: hon läste för många romaner, trodde att gräset alltid var grönare på andra sidan och att kärleken var som i sagorna. därför drog hon tillslut på sig en massa crap och inmundigade arsenik för att ta död på sig själv. det där med arseniken har jag ju inte stött på, så än finns det väl hopp.

men hur mycket film är hur mycket? hur många serier är för många? jag minns när jag har drömt att jag har varit en i grey's anatomy eller vänner, för att jag har sett det för mycket. hm, vad sa vi? hollywood-allt-slutar-gott? jaaaaa. gräset är alltid grönare på andra sidan och jag är aldrig nöjd. jag tror också att kärlek är sådär som i disneyfilmerna. fan.

Inga kommentarer: