torsdag, april 21, 2011

wohooo! påsk...lov?

men då hytter uni med fingret och säger: nänänänänänä, det må vara skärtorsdag, det må vara påsk, men du min vän, du ska skriva hemtenta du. peppa upp!

så jag påskpeppar inte upp.
för jag kan väl inte lyda uni på påsken? jag vill ha barnpåsk. måla ägg och äta påskäggsgodis och klä påskris med påskfjädrar. istället har jag påskhemtenta. men jag ska ju ändå på påskroadtrip till påskpite, så det väger upp.

hoppas ni får en fin påskhelg! har hört att det ska bli sommarvärme. och nu kan tillochmed jag erkänna att våren är här, för jag såg ett träd i blom utanför biblioteket.

minns ni förresten långfredagen 2006? inte? ledtrådar: karatefylla, skruf, shakira, statt.



(ni har väl inte missat mina fina spotifylistor här i högerspalten? go nuts!)

Inga kommentarer: