söndag, november 13, 2011

this is a man's world. (eller: jag trodde det var 2011.)

är det någon annan än jag som stör mig på att vinterstudion som visats hela jävla helgen, från bruksvallarna, bara innehåller män? inte att de inte har kvinnliga gäster. men att det sitter fyra karlar i studion. är det nyans? jag trodde vi hade superfina svenska längdskidåkare som inte har snopp? finns det inga kvinnliga längdexperter eller kommentatorer? (inget ont om jacob hård - den mannen är en klassiker.) jag tänker mig att sverige brukar vara jävligt måna om sina individuella sportutövare, oavsett kön, bara det går bra för dem.
nu har jag ju inte sett det där hela helgen, så kanske andré pops eller per elofsson tar en paus ibland, dricker lite öl och spottar snus och hamrar upp en vägg eller så, och låter någon kvinna sitta och snacka valla eller vad det nu är.

för helt allvarligt, är det inte lite pinsamt att det bara sitter män där? är det verkligen så det ser ut i längdsverige år 2011?

Inga kommentarer: