måndag, januari 02, 2012

2011


Fem händelser som varit bra det här året?
1. När jag började åka mellan Göteborg och Östersund en massa på våren och blev kär.
2. Umeå! Att jag tog mitt pick och pack och flyttade tillbaks till Norrland. Blev sambo. Hittade världens bästa utbildning och klass!
3. Jag hade en mycket fin sommar med underbara människor trots fetdistans och attacker och kollektivet som aldrig sov.
4. Jag började träna igen. Kan helt ärligt säga att det är värt alla pengar jag spenderar på det. Mår så mycket bättre, sover mycket bättre.
5. När Moa kom till världen! Det hade jag väntat på.

 Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att jag levde på lånade och nästan inga pengar första delen av året pga tjorv med csn. Det var tungt.
2. Distans med Svärd. Hela tiden.
3. Norgehändelser. Det var en ganska omskakande sommar.
4. Att jag inte tog mig på en längre resa i år.
5. Att inse att vissa saker måste man släppa taget om. Även om det ständigt är svårt.



Vad har du lärt dig i år? Att det mesta är ändå möjligt.

  

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag stod framför folk och pratade, och kände att det faktiskt inte var världens undergång.



Blev några av dina vänner föräldrar i år? Ja.



Vilka länder besökte du under 2011? Grekland, Norge, Danmark.
Vad spenderade du mest pengar på? Tågresor, helt klart.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att känna hemkänsla.
Vad önskar du att du gjort mer? Läst böcker, tagit tag i mer saker.
Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig.
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Det finns det väl alltid, man vill alltid ha mer.

Årets bästa musik? Måste vara Deportees. Så mycket som jag lyssnat på dem i år alltså. Och Veronica Maggio.



Favoritprogram på TV? Pan Am, Glee, Community.
Årets "ok jag är jävligt efter och detta borde jag faktiskt ha kollat upp för länge sen": Mad Men, Entourage. Har fortfarande inte sett.
Vad är det bästa du har läst? John Ajvide Lindqvist - Lilla Stjärna.
Årets bästa film? Les Émotifs Anonymes.
Årets YouTubeklipp? Oj. Svårt. Men jag och Adde tittade mycket, mycket på det här:




Nyårslöfte? Att inte lägga ned träningen. Att skriva mer brev.

 


(lista från anydaynow)

Inga kommentarer: