onsdag, januari 04, 2012

årets bästa tv-serier: 2011

jag vet inte vem som minns denna fina lista på de 10 bästa tv-serierna all time, förutom jag och JL. men jag tänkte fan i mig ta tag i en som innefattar årets guldkorn! here goes.

 #10: Suburgatory - denna fåniga lilla serie snubblade jag över av misstag bara dagarna innan julafton, och det är jag tacksam för! En charmig 20-minuters serie som handlar om tonåringen Tessa och hennes farsa George som flyttar från New York till förorten.



#9: Grey's Anatomy (säsong 8) - Helt sjukt egentligen att jag fortfarande följer denna sjukhusserie som börjar lika ER mer och mer. Hur många säsonger kan man producera egentligen? Men, är man fast så är man, och jag väntar med cepespänning på fortsättningen. Ingen kan väl cliffhanga som Grey's?



#8:  How I Met Your Mother (säsong 7) - Allvarligt då Ted, kan du it ba säga vem hon är så man kan sluta följa serien? Och kan it ba Barney och Robin gifta sig så man kan sluta hata han som drar ned serien i varje jävla avsnitt? Kom igen nu!



#7: Hart of Dixie - Kirurgen Zoe Hart flyttar till Bluebell för att skaffa sig arbetserfarenhet och har helt plötsligt ärvt sin fars privatklinik. Jag gillar Rachel Bilson och jag suktar efter nästa avsnitt! Skadar ju inte att Wade är rätt hunkig.



#6: Glee - Yep, damer och herrar, detta var året jag upptäckte denna fabulösa High School/Musikalserie. Och hur har jag kunnat vara agg mot den så länge? Jag som älskar musikaler!




#5: True Blood (säsong 4) - Jajemän. Vampyrer fortsätter att vara poppis. Och varje gång tänker man att man inte ska se en till säsong, men det är ju så guförbajat spännande! Ska Sookie och Bill gifta sig? Ahmen kom igen då, när är nästa avsnitt?



#4: Community - Fullständigt hysteriskt rolig serie om 6 helt olika elever som skapar en studiegrupp. Abed och Troy är ändå mina favoriter. Kolla ba!



#3: Pan Am - Att flyga på 60-talet i USA verkar ju vara helt sjukt classy! Ge mig! Om jag hade gjort den här listan direkt efter att jag hade sett avsnitten som gått så hade det inte ens varit en lista, det hade bara varit den här serien.



#2: Supernatural - Som nu har hållit på i nästan 7 säsonger, och jag vill ändå bara se mer av Sam och Dean. Varför jag har lagt den som två är helt enkelt för att jag har följt den här serien så länge känns det som. Jag gillar ju såna här övernaturliga saker! Det är sanningen!



#1:  United States Of Tara - Normal kvinna med man och två tonårsbarn? Don't think so! Tara har inte mindre än 3 personligheter. Den gamle krigsveteranen Buck, hemmafrun från 50-talet Alice och tonårsrebellen T. Under säsongerna tillkommer även en del andra personligheter. Total favorit! Började 2008 men jag rev av de tre säsongerna över 2011. SE!




Ps: Utmana mig då! Har jag fel, jag har rätt? Bring it, eller gör din egen jävla lista.

Inga kommentarer: