måndag, maj 03, 2010

den riktiga listan på världens 10 bästa tv-serier

eftersom jag idag fick se en grovt felaktig lista på världens bästa tv-serier så kände jag att jag nog måste sätta hårt mot hårt. jag har rätt svårt för att lista tv-serier, det är som att försöka göra en lista på topp 10 kentlåtar (jag vet, det är som att tänka för länge på hur stort universum är). men jag ska nog försöka göra ett försök, men ha detta i åtanke: jag har så många som jag vill ha på listan. för många! nå, här kommer i alla fall det första försöket:

#10: True Blood - jag har inte direkt hakat på vampyr-i-film-och-litteraturtrenden. jag älskar inte edward vadhannuheter. men helt seriöst, vem kan motstå true blood?


#9: That 70's show - hade jag fått välja hade jag lätt åkt tillbaks till 70-talet, mittbena och utsvängda jeans. och hånglat med någon som hyde...


#8: Grey's Anatomy - såhär är det; jag älskar, älskar, älskar Merediths och Dereks totalt hjärtsnurpande förhållande, det är liksom limmet som håller allt tillsammans. och ja, denny duqette såklart.


#7: Vänner - jag kan verkligen se denna serie om och om igen. börja vartsomhelst, i vilken säsong som helst, och bara maratonglo, timmar i sträck. och citaten är bara för klockrena! det finns ett vännercitat för varje tillfälle!


#6: Medium - världens goaste familj i vilken mamman ser de döda när hon sover. peeerfecto.


#5: Lost - en serie som kan hålla på i 6 säsonger och bara ha så få dippar, förtjänar att vara på MINST sjätte plats. jag menar, inte fan vill jag sluta titta, jag vill veta vad i helvete ön egentligen är.


#4: Californication - det är helt ofattbart för mig att man älskar Hank. han är ju helt hopplös. men det gör man. ändå.


#3: Weeds - nancy botwins karl trillar av pinn och lämnar henne i den rika förorten agrestic med deras två söner. vad gör man då för att försörja sig? jo, man blir drugdealer. kontroversiellt månne?


#2: Pushing Daisies - alltså det kan nog inte bli mer romantiskt än ett par som inte kan ta i varandra för att då dör hon på fläcken. det gör ju inte heller ont att titta på lee pace.


#1: Sex And The City - hade ni inte gissat detta, kände ni mig inte nog väl. min SATC-box är så utnött att skivorna knappt fungerar längre, det är väl ett bra betyg? och här lipar jag alltid lite glädjetårar:


det gick bättre än jag trodde!

9 kommentarer:

Jocke sa...

2 rätt hade du! Sen är det ju fusk att ta med avslutade serier!! Vänner och That 70s show skulle givetvis ha kunnat placera sig på min lista om det fortfarande gick.

alexandra lundgren sa...

Äh! Bullshit. Man får väl ta vilka man vill! Isf måste man ju sätta såna regler FÖRE.

JanneP sa...

1 rätt. 2 om man är givmild.

alexandra lundgren sa...

och vilka var det om man får fråga?

sa...

allstå åh på 70's show (bäst bäst), true blood och weeds.

JanneP sa...

Weeds förtjänar en plats. Vänner och 70 skrapar ihop en poäng tillsammans.

alexandra lundgren sa...

JanneP: nänänänä, då hade jag minst tre rätt prickat.

JanneP sa...

Okej 3. Men då är jag generös.

alexandra lundgren sa...

o tack.