torsdag, mars 08, 2012

saker som irriterar mig #10

Överanvändningen av solrosfrön. 
Jag vet inte när det blev så sjukt inne att ha solrosfrön i allt, på allt. I alla grova mjukbröd, i alla cafémackor, på sallader, i matmuffins, i hårdbröd, i/på scones. I allt! När hände det här?
Varför har man snöat in på ett frö så sjukt mycket? Varför!?

Och ja! Anledningen till att det stör mig, är ju såklart för att jag är allergisk mot dem. Så går jag på café och vill ha smörgås så får jag snällt ta en vit macka, eller en som de speciellt måste göra. Men sluta tro att allting nyttigt ska innehålla solrosfrön! Sluta! Så att jag också kan avnjuta en jävla lunchmacka på fik.

Buhu.

3 kommentarer:

togintegooglebortminblogg sa...

Oj, är du allergisk? Får sluta blanda i solrosfrön på fabriken då.. :)

Älskar din blogg! ;)

alexandra lundgren sa...

Vad för fabrik!?
Ja! Konstigt, men jag är det. Fint att du följer den! Fortsätt med det, och fortsätt kommentera!

togintegooglebortminblogg sa...

Haha, ja! Brödfabriken. :)

Följer den via bloglovin, väldigt intressant! Tänker inte sluta, måste ju ha lite koll på vad som händer med storasyrran, hehe! ;)