onsdag, mars 14, 2012

om framtiden

Jag funderar mycket på livet, på vad jag ska bli när jag blir stor. -Nämeh! Du går ju ett program på universitetet! Svar ja, det gör jag ju. Därmed inte sagt att jag alls vet vad jag kommer att göra i det där som är framtiden. Fram i tiden... Man har ju såklart storslagna drömmar. T.ex vara general för Övre Norrlands fetaste festival som också är Sveriges och kanske topp tio i världen största, med de fetaste namnen och artisterna, mysigaste campingen och myggnät över hela festivalområdet, gratis drinkar och världens längsta axelmassagetåg.
Det hade varit något det.

Jag kommer vara 26 bast när jag har en examen. Då har jag, enligt min mamma, 4 år på mig innan jag ska skaffa barn. Som det här med religion som en säkerhet i livet, så tänker jag mig att framtiden är. Att man jobbar nu för att kunna ha en trygg framtid. Som egentligen bara finns i min fantasi.
Är jag lite morbid när jag tänker så? Typ, vad gör det om hundra år, när allting kommer kring. Nu är nu.

Nä, socker och solsken får andra blogga om. Välkommen.

Inga kommentarer: