onsdag, mars 28, 2012

Dom säger det är nåt med mitt huvud, men ingenting har någonsin varit så nära ett svar

Ibland undrar jag om det är dyrt att säga hej? Att man liksom måste, åh vad jobbigt, kosta på sig att hälsa på folk. Eller le, eller vara trevlig. Jag undrar också om det känns som att man verkligen måste öppna käften och säga allt som man tycker om någon. Man måste verkligen spy ur sig sin bitterhet på någon annan. Kan man sätta in en sån där notis i tidningen om det? Som när man undanber sig födelsedagsfirande för en när man fyller jämnt?
I såna fall skulle jag skriva en sån.

"Kränkande, sänkande, elaka pikar och kommentarer undanbedes. För evigt. Jag vet att jag är liten, ungefär 1.58 cm. Jag har en septumpiercing. Jag blir inte überbrun på sommaren. Jag vet det här, det behöver du absolut inte nämna i elak ton för att höja dig själv. Tack på förhand."

Men jag vet. Folk gillar att ha makt. Folk gillar att götta sig i andras misär, snacka skit och låta som att de är bättre, när det gnager ett eget självhat där inne.

Bara för det, så bjuder jag på den här:

Inga kommentarer: