onsdag, maj 30, 2012

En lista!

Vilka länder har du besökt? Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Italien, Kroatien, Malaysia, Norge, Storbritannien, Spanien, Thailand, Tyskland, Österrike, Tjeckien, USA, Indien, Turkiet.

Favoritland att besöka? Norge som för mig känns som ett annat sorts hem. Fast jag ska tillägga att Indien verkligen också är ett annat "hem" för mig. Dit åker jag gärna varje år även om det är långt ifrån det som faktiskt sker.

Vigelandsparken, Oslo

Favoritstad som turist? Svårt! Jätte. Venedig är en riktig hit, eller Rom. Så fruktansvärt mycket att se och äta.

Venedig

Favoritstad som bofast? Växjö. Galet! Men jag tror att det är pga av alla underbara människor jag träffade och den fina stämningen och min lägenhet som kändes som mitt första riktiga hem trots min rastlöshet. Jag även bott i Piteå, Umeå, Göteborg och en kort, kort tid då här i Östersund och en ännu kortare tid i Ipswich, England.
Ipswich
Favoritstrand? Langkawi, Malaysia var en riktigt fin strand och Varkala, Indien är riktigt vacker.

Langkawi
Varkala










Sämsta stället du besökt? Riktigt svårt, jag har verkligen hamnat på hemska ställen som redan blivit bra historier. Antalya, Turkiet är ingen favorit, men kan också bero på charterresa. Själva resan eller sällskapet var det inget fel på alls, men det är nog det enda stället jag aldrig vill åka tillbaks till.

Bästa shoppingen? Bangkok, Barcelona. Det är i alla fall där jag kommit hem med mest kläder ifrån. Men är det andrahand finns det inget som slår Piteå. Helt sant! Kan också vara för att man vet vart man ska leta.

Barcelona
Favoritö? Trundön utanför Piteå där min farmor och farfar bor. Men jag är också rätt kär i Frösön här i Östersund.

Vart vill du åka? Jag har haft Israel som nästa resmål ganska länge, det hade varit så sjukt intressant att åka dit. Men skulle vilja se Japan, Kanadas snowboardmöjligheter, Nepal och Zanzibar.

Vad har du för resor planerade? Riga med klassen i höst, och en liten förhoppning om att resa bort under jullovet till något varmt ställe.

Vart hade din drömbröllopsresa gått? Just nu hade jag aldrig valt något annat än ett ställe där jag kan ligga på en solstol med paraplydrinkar i handen och sedan äta sjukt god mat om kvällarna.

Listan från anydaynow.

Inga kommentarer: