lördag, maj 19, 2012

that's my name, don't wear it out

Har inom loppet av väldigt kort tid blivit kallad för Alexander i olika sammanhang. Alexander är den manliga formen av Alexandra. Och nä, asså, jag bryr mig väl inte så himla mycket om det där med man eller kvinna, eller fan det kanske jag gör, men jag är fruktansvärd obrydd om den här "hen-diskussionen" som alla verkar ta på fullaste allvar. Hursomhelst, that's not my name! Fatta, jag är en tjej som heter Alexandra! Ser jag ut som att jag borde heta Alexander eller är det någon sorts härskarteknik? Typ, "jag vet om att du heter Alexandra, men jag tänker att du skulle ha ett lättare liv om du hette Alexander och var ... en.. . man".
Och apropå det, han jag jobbar med har nu kallat mig både det ena och det andra i namnväg, och visst, vissa har lite jobbigt med att komma ihåg namnen, men kom igen. Har fått heta både Cassandra och det roligaste; Amanda.


Inga kommentarer: