fredag, mars 05, 2010

lista

jag har en lista på de länder jag håller på att spåna runt att åka till när jag nu får tid och pengar igen.

1. israel - efter indien så hade jag tänkt att jag skulle pallra mig till israel och se mig runt. har hört så mycket bra saker om israel. och jag skulle vilja veta hur fantastiskt ett land som är i krig kan vara. plus att det kan ju vara en fördel att man har en soffa man kan sova på i tel aviv.

2. transsibiriska järnvägen - ah, jag vet att det inte är ett land. men det skulle vara så häftigt att dra till kina och sedan vidare till japan via denna feta räls. japan är ett land jag har funderat på så mycket sedan jag snöade in på hiroshima och sedan såg the cove där delfinerna slaktas. jag måste åka till detta land alltså.

3. indien - oh yes my people, jag är fortfarande besatt av indien. och jag hann ju nästan bara se den södra och östra sidan. nästa varv blir att börja i goa (arambol såklart), och sedan uppåt mot mumbai och bara fortsätta!

det funderar jag på hittills i alla fall. jag tycker verkligen om asien ser det ut som, och ja, det gör jag nog. men israel får jag se en glimt av i detta underbara program som leds av herr gardell. älskar när man diskuterar synen på gud.
men innan jag tar tag i alla dessa länder, spånas det vilt om sommarens äventyr, och låter älskade kecke tala för mig:

Inga kommentarer: