lördag, april 14, 2012

ja, det är mitt tredje inlägg på en dag, men jag är en tant



Men jag tänkte ba. Eftersom det alltid är fest i det här huset, vilket ju inte förvånar någon mindre än mig, eftersom det är studentlägenheter och ingen bryr sig ett skit om sina grannar, eller vilken dag det är, så tänkte jag ba meddela en sak.
Jag har bott här i ca 2 veckor varav en har jag faktiskt varit på plats i denna lägenhet. Ungefär 4 av de 7 dagarna har det varit fest. I torsdags t.ex var det fest i bastun som ligger under mitt golv. Man kan säga att jag fick ofrivilligt lyssna på både Sean Banan och Whiskey in the JAR-O av något diverse irländskt band.
Igår var det däremot andra o-ljud jag fick lyssna till. Några killar som själva tagit på sig att stå för underhållningen. Gitarr och falsksång. Yeeeeeees. En dag ska jag verkligen spela ashög musik utanför dörren på festprissen, dagen efter. Åh, hämnden ska bli så ljuv...

Med detta gnäll sagt, så kan jag även tillägga att det ska ännu mycket till innan det någonsin slår mitt år i Växjö. Där fick man bland annat njuta av några som festade/marscherade loss en ytterdörr, nakna killar som plingade på mitt i natten medan de sprang fram och tillbaks i korridoren, efterfestmusik i form av I en rosa helikopter blandat med diverse hårdrock, en stalker (helt allvarligt) och andra ljuva högljudda tillställningar med tillhörande dammsugning kl 4 på natten som hördes i hela huset.

Behöver jag säga att jag inte är den som tvekar att ringa varken securitas eller polisen? Didn't think so.


Inga kommentarer: