söndag, april 01, 2012

Östersund aka Haglöfsmeckat

Igår tog vi hela lasset med grejer och flyttade till Östersund. Eller, jag. Svärd kockar numer på jämtlandsfjälle' och jag ska ha praktik. Man har liksom packat alla väskor och ryggsäckar man har full i kläder, man får spendera en stor jävla tid med att packa in det i de två garderoberna i ettan man ska bo i. Från klädkammare till 2 garderober att dela på. Det här med femhundra klänningar och Svärds ode to Haglöfs. Hursom. Sitter med fulla garderober, ensam i ny stad, lyssnar på p3, dricker köffe. Funderar på att ta en promenad eller rent av springtur. Vädret växlar mellan sol, snö, blåst, varmt och kallt. Typiskt aprilväder såhär första april.
Normalt jävla helt stört nervös inför imorgon.

Största problemet är fan vad jag ska ha på mig. Känner jag mig själv sitter jag klockan 07:30 imorgon och stirrar in i proppfull garderob. Typiskt mig.

Inga kommentarer: