torsdag, november 12, 2009

damaged ones

Kristoffer Åström spelar på Deluxe imorgon, och Anna Ternheim på teatern på lördag. Shit, vilken helg, hoppas bara det går att se KÅ trots icke-förköpta-biljetter. Hm... Ibland rockar Växjö!
Har sovit för länge idag, så för att jag ska bli trött så tänkte jag ge mig ut och kuta igen, men vetefan alltså om man städar, tvättar och bakar bananbröd istället. Träningsverken besegrar mig nog ikväll, får ta igen med en promenad imorgon istället. Fan vad jag har ont! I höfterna framför allt, och de stackars vaderna. Men för att förstöra att jag var så duktig och sprang så gick jag och käkade pizza med Robert. Mm...

Imorgon blir det paltfest, och jag har en massa skit att göra hela dagen. Nästa vecka börjar hemtenta igen, bring on the hay...

"Till att börja med, varför är vi så överdrivet imponerade och intresserade av stora dåd och ting, när det faktiskt är de pyttesmå sakerna som tillsammans gör det stora möjligt?
Varför försöker vi alltid skapa egna små världar där vi kan inbilla oss att vi har fullständig koll på vår tillvaro, när vi ändå bara kan vara helt säkra på att vi inte har det?"
Ur världens bästa bok Meningen med livet av Bradley Trevor Greive. Man kan bara bli på bra humör när man läser den.

Inga kommentarer: