torsdag, november 26, 2009

halka

idag har jag lärt mig en jävla massa om ingmar bergman. han är en sån person som gör mörka filmer, och säger "mer ÅNGEST!!!" på en filminspelning. det är bara vad jag tror, det finns inga bevis för att det jag sa är sant.
jag hittade en intressant bok av yoko ono där hon uppmanar, i dikter, att folk ska göra konst. konstigt!
är just nu inne i en stor kentperiod av mitt liv, och jag talar gärna i kenttexter. jag menar, ingen kan säga det så bra som jocke berg. han är en MAN AV RANG som wiljegårdh skulle ha sagt.
dagen har varit sjukt produktiv och helgen kommer gå i hemtentans tecken.
tänk om jag skulle vakna vara farlig? med hela munnen fulld av blod, jag bet min tunga när du log.

här kommer några av yokos uppmaningar:
Dela ut små bitar till folk som kommer för att titta. Be dem polera bitarna hemma. Be dem ta med sig dem tillbaka om femtio år för att sätta ihop Venus igen.

Bygg tre tusen skorstenar och ställ upp dem så att de ser ut som en enda från en viss punkt och som tre tusen från en annan punkt.

Stå i kvällsljuset tills du blir genomskinlig eller tills du somnar.

Rita en karta för att gå vilse.

Tänk dig att molnen droppar. Gräv ett hål i din trädgård att stoppa dem i.

helt underbart!

Inga kommentarer: