söndag, april 11, 2010

dröm bort mig igen

jag skulle behöva packa min slitna, röda ryggsäck. jag skulle behöva få sitta på en flygplats och vänta. och vänta. och lyssna på musik, och vänta. jag skulle behöva få kliva ut ur en flygplats på andra sidan jorden och krocka med värmen. jag skulle behöva få ta på mig flipflops och shorts och en sliten tisha och ta tag i en jobbig taxichaufför och jag skulle behöva få åka till ett ställe där det finns jamsessions och strand och hav (mest av allt skulle jag behöva få känna lukten av havet, och sedan öppna ögonen och faktiskt se det), ett ställe där alla känner alla, men inte som i den riktiga världen. jag skulle behöva få sova skavföttes med barnhemsfötter. jag skulle behöva att tvätta händerna i solen, och äta mediterranian breakfast. jag skulle behöva höra en italiano spela hang drum. jag skulle behöva få åka moped mitt i natten. jag skulle behöva få bli arg och längta hem.

men mest av allt skulle jag behöva lägga de behoven på hyllan, för jag behöver verkligen få gjort en uppgift på 3 sidor och en dokumentär och en tenta.

Inga kommentarer: