fredag, april 16, 2010

eyjafjallajökull

det är vår. vi klär av oss fjällräven och köper brassestolar (som christoffer kallar det). vi köper öl och grillar på ängar. vi misslyckas och trängs 20 pers i på 25 kvm (och jag njuter av allt folk, all mat och allt prat runtomkring). vi steker sjuttio tusen kilo korv, och jag som är veg äter vegburgare. sedan får jag femtiotusen kilo korv kvar i kylen.
det är vår och jag behöver lite hopprepslukt och röda vita rosen. men jag är för gammal. kanske. inte.

idag får jag besök. och det kommer bli en fin helg, för det blir tingsekdeluxe på lördag.
men jag saknar ändå clarup och drömde att jag var på tisenö inatt, det var trevligt. och nu ringde kickan och säger att band of horses spelar i gbg imorgon. och jag får liiiiiite ångest.

jag är en dålig människa, för jag visste inte ens om att det hade varit ett vulkanutbrott på island.

Inga kommentarer: