söndag, februari 28, 2010

fish tank

hur är det möjligt att i flera timmar sitta framför facebook? jag som var emot det redan första början. det är ett bra sätt att hålla kontakt med folk som inte bor i samma land som en själv, och det är roligt att titta på folks bilder, fråga vad folk har för sig. men hur kan det vara roligare än mitt eget liv? vad fasiken gjorde jag innan facebook?

varför är det en fråga om att "slösa" tid? hur gör man när man inte gör det? vad är ovettigt tidsfördriv och varför? varför ska man hela tiden få ut något, varför inte underhållas/underhålla eller bara såsa?

jag tror att jag behöver ett vettigt tisfördriv. vad det nu kan kvalificeras vara. sticka lyktstolpekläder, göra reggaemusik, baka djurgodis, bli professionell dreadlockfrissa, rasta andras hundar, krypa runt trummen på tid, måla om min lägenhet till nytt batikmönster varje vecka. det finns så mycket....

här är dock ett sjukt bra tidsfördriv:

Inga kommentarer: