måndag, maj 24, 2010

åh du älskade måndag den 24 maj

imorse vaknade jag av att jag nästan grät, jag var så fruktansvärt arg och ledsen. jag drömde att jag och min syrra bråkade så det skallrade i fönstrena. vi kastade sopor på varandra och hon var allmänt bara elak, jag var tvungen att låsa dörren. det låter ju inte fullt så dramatiskt som det faktiskt var.

men! trots detta häftiga uppvaknande så har jag hittills haft en bra dag! jag drog in till stan för att jag tänkte att jag skulle bränna lite pengar, och hitta lite sommarkläder. och jag kom fasiken undan billigare än jag trodde. men trots det, så får jag ändå dåligt samvete när jag lägger pengar på kläder istället för viktiga saker (såsom festivaler, resa och mat). då insåg jag ju att csn kommer imorgon (omän det bara är hälften) och on top of that; bostadsbidrag! det dåliga samvetet var som bortblåst. och bara för att jag blev så lycklig över detta så har också mitt nya visakort äntligen kommit (ni vet, jag blev ju lite rånad) och jag hittade en inte alltför gammal chokladkaka i en väska. jag säger aldrig halleluja, men vafan: halleluja!

nu ska jag bara käka lunch och sedan försöka avsluta min b-uppsats!

(Foto: Robin Carlsson)

Inga kommentarer: