lördag, maj 01, 2010

tillsammans är man mindre ensam

efter en relativt hård valborgsmässoafton i lund är jag hemma i växjö igen och såsar. funderar. önskar. planerar. är hyffsat bakis, så jag letar inte efter en lördagsfest. jag kommer ligga på soffan och läsa ajvide lindqvist och dippa paprika i fresh island. kan inte komma på en bättre lördag.
ibland är det skönt att bara få komma bort, och lund var en fin stad. det kändes lite som pdol, man är full och hattar runt i stan och letar efter någonstans att kissa. och det regnar lite (fast det gör det ju iofs sällan på pdol) och man käkar fyllefalafel. bajamajor, hattande från en fest till en annan, tetravin, vodkashottande ur lokaflaska. ja, lund kunde sitt valborg.

jag har insett hur skönt det är att bara hänga med sig själv ibland också. 2010 tar form och jag är livrädd. men jag är också peppad till tusen.



jag saknar er, har ni fått mina brev?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag fick de! otroligt likt mig också. Oskar tyckte de var nice:)