onsdag, maj 26, 2010

om bröllopstjafs och så

läser om alla bröllop som händer/har hänt. sverige har verkligen bröllopsyra i år, och inte bara för att sessan ska gänga sig. jag funderar på om jag någonsin vill gifta mig, jag har nästan alltid tyckt att detta varit en dum idé, och när de vuxna föregår med fruktansvärt dåligt exempel (skilsmässor), så späs det dumma självklart på. men frukta icket! jag tror definitivt att om man nu gifter sig så tänker man ju att det ska vara for ever, och man kan ju aldrig någonsin veta hur man känner om 15-20 år, och jag hoppas verkligen att man gör sitt bästa.

jag är ganska sträng när det kommer till förlovningar och giftemål. jag tycker att har man förlovat sig ska man ha en tanke på att gifta sig inom en snar framtid (typ 1-2 år), jag menar, vad är det annars man för-lovar? och gifter man sig ska man fan kämpa tills det inte går mer, skilsmässa ska inte vara som dagen-efter-piller. har man gift sig är det fan bara att bita ihop, allting är inte hela tiden blåbärsbakelse och flädersaft.

bara något jag tänkte på. nu ska jag köpa ett tält.

Inga kommentarer: