tisdag, maj 17, 2011

10 - det här är ingen modeblogg

därför kommer jag inte lägga upp en bild på vad jag hade på mig idag. men jag kan berätta lite om kläder som jag haft på mig under årens lopp, som jag undrar vart de finns idag.

hjärtjeansen - jajemän, jag hade ett par ljusa jeans som blev förstörda av målarfärg. jag minns inte riktigt vad jag målade. var det ens målarfärg? hursomhelst. min mamma kom på den smarta idén att vi skulle klippa ut jeanshjärtan och täcka alla fläckar med dem. sagt och gjort, och dessa jeans bar jag med stolthet i åratal. och jag har ingen aning om vart de finns idag. förmodligen i en låda någonstans, då jag har en förmåga att vara sentimental och spara kläder som förknippas med olika tidpunkter i mitt liv.

the sounds-t-shirten - det måste ha varit sommaren 2002, och the sounds spelade på pdol. jag stod i folkhavet och skrålade till maja ivarssons röst och jag var så fruktansvärt glad. jag hade ju nött sönder ett kassettband med the sounds när jag oljade läktarna, skrapade sargen och målade väggar på klubben, och fick äntligen se dem live. den tröjan använde jag också mycket flitigt, och jag vet seriöst inte vart den håller hus! den som jag älskade så mycket!

reebook-skorna - ni minns väl när man skulle vara "fancy"? när jag gick tvåan på gymnasiet så var det så jävla inne att både vara och säga fancy. de där skorna hörde liksom till. alla hade såna där tjocka vita tennisskor med högt skaft och ett kardborreband. men jag hade de coolaste. för på mina stod det tokyo med grafitti.

(läs fler ur 30-dagarslistan)

Inga kommentarer: