måndag, maj 09, 2011

saker som irriterar mig #5

onepiece.

för det jävla första: är det något jag har missat? det här med onepiece? sparkdräkt för vuxna? inte? och för det fasikens andra, så bara namnet. onepiece. senast jag hade på mig något liknande så hette det OVERALL.

neeeeeej. bara nej! du vill inte ha en onepiece! hur fan går man på toaletten i en sådan? viker man ner hela överdelen då? eller finns det ett hål där... bak? vilket gissel, säger jag då bara. nej, då har jag hellre en sån där jävla plyschdress som folk gick omkring i förr (än?!). den var i alla fall tvådelad som vanliga byxor och tröjor.
det blir inte en cool innegrej bara för att man gör om det från overall till - onepiece. glöm inte att det är samma sak du hade på dig när du var barn och gick ut och lekte i snön och om man svettades fick man knyta - KNYTA - armarna runt.

för det tredje är den dyr. du har fan råd med ett par byxor och tre varierande tröjor från H&M och slipper se ut som någon jäkla teletubbie.

Inga kommentarer: