måndag, maj 09, 2011

6 - idag

jag börjar som oftast mina dagar med personlig väckning. detta är helt och hållet sant. huruvida den fungerar kan man ju diskutera, då jag alltid försöker snooza och vaknar ändå ungefär 2 timmar senare. hursomhelst! vid elva var jag alltså uppe och gjorde mig lite frulle vid en skypedejt av allra högsta rang. den gick ungefär såhär:
- vad gör du?
- va?
- vad gör du?
- jag ska äta frukost!
- va?
det påminner mest om verkliga livet trots avståndet.

efter stark frulle drog jag iväg i hettan till skolan, där jag spenderade ungefär 45 minuter med att diskutera om olika noveller var eller inte var kanoniserade. sedan gick jag hem, det är ungefär 8-9 km. såååååaaaattttt, lite duktig har jag ändå varit.

väl hemma bakade christoffer bröd i godan ro och jag tog mig en kravöl och lagade bulgursallad för att fira att jag fått g på min hemtenta. det var något att fira det! vidare firande blev det inne i stan hos min ömma syster som låtsades att jag var utvecklingsstörd och förklarade bilderna ur hennes studentalbum. sedan gick vi för att ta oss något "nyttigt" och strosa för glatta livet. det blev varsin piggelin och en banan för mig. och så satte vi oss på en parkbänk och skvallrade tills jag frös och måste åka hem. och här är jag nu, där jag just intagit världens bästa kvällsfika: havregrynsgröt med kanel och socker och sojadryck-vanilj.

(läs fler ur 30-dagarslistan)

Inga kommentarer: