tisdag, maj 03, 2011

3 - päronen

föräldrarna. de där som satte en till jorden och sen såg till att man hade allt man önskade trots att man var en otacksam ungjävel som inte förstod sitt eget bästa.

min mamma var 20 när hon fick mig. alltså, ungefär som att jag skulle ha en snart 4-årig skruttknodd som rumlade runt medan jag försökte plugga och få saker att gå ihop. inte tänkbart för fem öre. vi är hyffsat lika, säger folk. vi har ett hetsigt humör, korta och ganska fåniga. sak jag har ärvt av mamma som jag gillar: pedantgenen. sak som jag velat ha men inte fick: morgonmänniskagenen. min madre är en kämpe. smeknamn jag och min syrra fått: åkerspöken och grodor. min mamma har ett utomordentligt öga för inredning och gillar att säga: "ska vi ha det såhär?" (mycket, mycket internt.).

min pappa är en cool jägare som skulle spendera all sin tid i underställ om han fick. hans stundande brööl-lopp är också något jag velat se i just - underställ. min pappa är en ungdom i en icket längre så mycket ungoms kropp. han är också finurlig på såna där pappa-skämt. under en period fick jag och min syster alltid läggdags-sms på rim och han skickar många mms och små videos eller sånger. han är f.ö. en hejare på musik och är duktig på nästan alla sporter.

tack päronen för att ni är mina päron.

(läs fler ur 30-dagarslistan)

1 kommentar:

Anonym sa...

du &din syster är det bästa som finns,helt opartiskt kan jag säja det.
vem vet du kanske får pigg genen då du blir "vuxen"