onsdag, januari 20, 2010

idiot kan du vara själv

idag såg vi en dogmafilm som heter idioterna av lars von trier. ett gäng med människor som låtsades vara retards. jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. jag är ganska ordlös. den var bara... så himla egen. det var väl det som var meningen antar jag.

har nu ett litet grupparbete också där vi ska sätta ihop filmfestivalsprogram för olika sorters filmfestivaler. vi får välja ur göteborgs filmfestivalprogram och det gör mig cepesugen på att åka dit och titta på filmerna, fanns ena rejäla guldkorn! (hur många gånger kan man säga film & festival på två meningar egentligen?)

idag har jag varit duktig student och beställt kurslitteratur. dyr, såklart, men i alla fall. imorgon är det torsdag och då tar jag sovmorgon för att filmen vi ska se har jag här. imorgon är det inte bara torsdag utan också två veckor till oslo, baby! ska försöka hinna med att klä mig i finklänning och glamma runt och dricka vin på nåt fint ställe. fick en sån fin klänning i julklapp och har varit pepp på det sen dess! och vart annars än i en hufvudstad ska man göra det?

Inga kommentarer: