onsdag, januari 27, 2010

jag har råkat ut för en blonderingsolycka, and I am not joking

tänkte att jag skulle bli blondin igen, men vad fan kan jag om färger och pigment? så jag spacklade på blekningsmedlet och såg framför mig min forna blonda kalufs komma tillbaka inom 45 minuter. det som inte kom var min forna blonda kalufs. det som däremot visade sig, var en orange-gul ton i mitt (nu lite mer åtråvärda) forna bruna hår. vad tänkte jag med? definitivt inte huvudet.

så nu får jag, istället för ynka 75 spänn, punga ut med förmodligen ännu mer. jag kan acceptera att ha rosa/grönt/lila hår, och jag har aldrig i hela mitt liv färgat håret hos en frissa, men jag kan nog inte riktigt leva med att se ut som cyndi lauper. vad var nu dödssynderna igen? girighet, vällust, avund, frosseri, vrede, lättja. och ja, justja. fåfänga. ska jag vänta mig en scen ur se7en nu? fuck.

nu är det bara en vecka kvar till jag drar till oslo och gör grannlandets hufvudstad osäker!

okej:


inte okej:

Inga kommentarer: