måndag, december 14, 2009

folkmord och atombomber

idag hade jag föreläsning om historiaskrivning i film och tv. min lärare pratade på om förintelsen och folkmordet i rwanda. jag satt som fastklistrad. älskar katastrofer och har verkligen fått dille på allt möjligt en kväll som denna. läste om darfurkonflikten, mer om rwanda, tjernobyl (igen) och så vidare.
hittade p3 dokumentärs program som man kan ladda ned till mp3:n. jag har den nu fulladdad av massa gojs när jag ska resa uppåt i 15 timmar på torsdagkväll. jag har även fixat så att min gode vän oskipi (som pappa så fint kallade honom, otroligt va!?) ska hämta upp mig i ä-byn och lotsa mig hemåt på fredagmorgon. känns bra!

somnade halv elva igår och vaknade pigg och fräsch (kan diskuteras) imorse! efter föreläsningen fick jag goda nyheter om att christoffer ska flytta in i mitt hus, huj vad roligt! detta firade jag med att springa en vända runt trummen, då det faktiskt var sol i växjö. hör och häpna!
det var tillochmed minus, och nu är det så lågt som 5 minusgrader. jag är nöjd!

ikväll ska jag försöka somna tidigt, eftersom mina tre dagar innan avfärd är helt fullbokade av städning, tvättning och olika luncher/fikas som ska hinnas med.

pite! vi ses på fredag!

Inga kommentarer: