söndag, december 20, 2009

snökaos i södra sverige

har då landat i pite, och det är kallt och det är snöigt, och det blir mörkt innan det ens har blivit ljust. men det är gohjärtat mitt, och jag älsk he.
svinhärlig tjejmiddag igår, och utgång var klassiskt på kalles. man kan inte begära så mycket mer! fick även springa in i folk man inte sett på fruktat länge. det var fint!

älskar också att det varje år blir så kallat snökaos i södra sverige. för det första; NI BOR I SVERIGE! i sverige snöar det. varje. år. hur i hela havet kan man bli förvånad? för det andra: hur kan man vara så oförberedd och okompetent så att man varken har lagt pengar eller bra folk på att skotta med mera. detta vill jag ha svar på. och har man inte bra folk som vet hur man gör, ja, då har ni hyffsat kompetent personal i hela norra sverige som vet hur man gör, ta dit dem! herre min je. en annan sak som också verkar vara främmande: vinterdäck! aja. jag blir lika jävla skadeglad varje år. dock denna vinter fick ju jag tji eftersom det direkt drabbade mig. mitt tåg var 3 timmar försenat. men tillslut tog jag mig i alla fall upp till pite där det var 14 grader kallt.

till veckan blir det att få hemtentan så mycket gjord som möjligt så man kan ha lite jullov. ikväll blir det att bädda ned sig i sängen och titta på gammal VHS. känns bra! hojres!

Inga kommentarer: